انواع مختلفی از گیربکس وجود دارد که میتوان تعمیرگیربکس اتوماتیک در اصفهان آنها را بر اساس کاربرد و مکانیسم عملکردشان طبقهبندی کرد. به طور کلی، گیربکسها را میتوان به دو دسته تقسیم کرد: گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک که هر کدام شامل چندین زیرشاخه هستند. گیربکسها همچنین میتوانند بر اساس نوع کاربرد (مانند خودرو یا صنعتی) و مکانیسم داخلی (مانند خورشیدی، چرخدندههای مارپیچی یا چرخدندههای حلزونی) طبقهبندی شوند.انواع گیربکسهای طبقهبندی شده بر اساس نحوه عملکرد:1. گیربکس دستی:در این گیربکس، راننده با استفاده از کلاچ و اهرم دنده، دندهها را به صورت دستی تعویض میکند. به دلیل ساختار ساده و هزینه کم، این گیربکس در بسیاری از خودروها و تجهیزات صنعتی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.2. گیربکس اتوماتیک:در این گیربکس، فرآیند تعویض دنده به طور خودکار و بدون دخالت راننده انجام میشود. این نوع گیربکس به دلیل سهولت استفاده، به ویژه در ترافیک شهری، محبوب است. گیربکسهای اتوماتیک خود به انواع مختلفی از جمله تعمیرگیربکس اتوماتیک در اصفهان گیربکس اتوماتیک (AT)، گیربکس متغیر پیوسته (CVT) و گیربکس دستی اتوماتیک (AMT) تقسیم میشوند.۳. گیربکس نیمه اتوماتیک:این گیربکس ترکیبی از گیربکسهای دستی و گیربکسهای اتوماتیک است و تعویض دنده به صورت نیمه اتوماتیک از طریق سیستمهای الکترونیکی یا هیدرولیکی انجام میشود.با توجه به مکانیزم داخلی، گیربکسها را میتوان به موارد زیر تقسیم کرد:گیربکس سیارهای:این گیربکس از یک چرخدنده خورشیدی، چرخدندههای سیارهای و یک چرخدنده حلقهای تشکیل شده است. گیربکسهای سیارهای به دلیل راندمان بالا و ظرفیت بار بالا، در صنایع مختلف کاربرد گستردهای دارند.گیربکس هلیکال:چرخدندههای این گیربکس به صورت هلیکال هستند که انتقال تعمیرگیربکس اتوماتیک در اصفهان قدرت را نرمتر و بیصداتر میکند. انواع مختلفی از گیربکسهای هلیکال وجود دارد، مانند گیربکسهای شفت مستقیم و گیربکسهای جرثقیل پینیون.گیربکس حلزونی:این گیربکس از یک حلزون (مارپیچ مارپیچ) و یک چرخدنده حلزونی تشکیل شده است. گیربکسهای حلزونی معمولاً برای دستیابی به نسبتهای انتقال بالا استفاده میشوند و همچنین در کاربردهایی که نیاز به حرکت برگشتناپذیر دارند، استفاده میشوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است